fbpx
Από την αγριεμένη θάλασσα των ειδήσεων και πληροφοριών φέρνουμε στην επιφάνεια ό,τι έχει αξία.
Περισσότερα...
Από την αγριεμένη θάλασσα των ειδήσεων και πληροφοριών φέρνουμε στην επιφάνεια ό,τι έχει αξία.

Ό,τι πρέπει να γνωρίζουμε για να κινηθούμε και να προγραμματίσουμε τη ζωή μας στην πόλη του Ηρακλείου. Και αυτές θα τις προσφέρουμε στο απόσταγμά τους, με σύντομο λόγο.

Δεν μας ενδιαφέρει η «φασαρία» της ροής των ειδήσεων. Πιστεύουμε στην ήπια πληροφόρηση, σε ό,τι είναι αναγκαίο και σαφές.

Ο ενημερωτικός ιστότοπος μας έχει προσωπικότητα και θα παίρνει θέση σε ζητήματα που ανακύπτουν.

Η διάθεσή μας ενίοτε θα είναι και παιχνιδιάρικη.

Κοιτάμε προς τις ημέρες που ξημερώνουν, τις προκλήσεις που αυτές εγείρουν. Την ίδια στιγμή θέλουμε να γίνουμε και κομμάτι της προσπάθειας για πολιτισμό στην καθημερινότητά μας.

Με τους «Φακέλους» επιδιώκουμε να παρουσιάσουμε θέματα με ευρύ ενδιαφέρον και να τα επικαιροποιούμε ανοίγοντας νέα παράθυρα για σκέψη και δράση.

'Η γη ποτέ δε χάνει την αξία της' έλεγαν οι πρόγονοί μας. Με την ειδική στήλη Αγροτικά & Οικολογία στρέφουμε το κανάλι της πληροφόρησης προς αυτήν την παραγωγική τάξη, τους κατ' επάγγελμα αλλά και τους ετεροεπαγγελματίες παραγωγούς.

Η ΝΕΑ Ματιά.gr θα μείνει σε αγρανάπαυση τα σαββατοκύριακα, για να παίρνουμε φόρα για την εβδομάδα που έρχεται… με τον αστερίσκο των έκτακτων ειδήσεων.
17.2 C
Heraklion
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Εξελίξεις για ΒΟΑΚ : “Το Ηράκλειο δε θα είναι διχοτομημένο” λέει ο N. Ξυλούρης – Για “Ιστορική απόφαση” μιλά η Περιφέρεια

ΚρήτηΕξελίξεις για ΒΟΑΚ : "Το Ηράκλειο δε θα είναι διχοτομημένο" λέει ο N. Ξυλούρης - Για "Ιστορική απόφαση" μιλά η Περιφέρεια

Ως “ιστορική” χαρακτηρίζει τη σημερινή απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για την υλοποίηση του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, με τον αντιπεριφερειάρχη Νίκο Ξυλούρη να εξηγεί με δηλώσεις του στη ΝΕΑ Ματιά ότι «το Ηράκλειο δε θα αποτελεί ένα διχοτομημένο αστικό κέντρο από τη διέλευση του ΒΟΑΚ, που παραμένει στην υφιστάμενη χάραξη, καθώς θα εξασφαλιστούν οι εγκάρσιες διελεύσεις, με τις οποίες θα επικοινωνούν οδικά το βόρειο και το νότιο τμήμα του.»

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Περιφερειακού Συμβουλίου μετά το πέρας του: “Το Περιφερειακό Συμβούλιο αποδέχθηκε την τροποποιημένη πρόταση του Υπουργείου και εξέφρασε τη σύμφωνη γνώμη του, υιοθετώντας τις παρατηρήσεις και τη θετική πρόταση της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Χωροταξίας και του αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη Νίκου Ξυλούρη“.

Ως γνωστόν, το Υπουργείο είχε κάνει δεκτές τις προτάσεις της Περιφέρειας Κρήτης και των τοπικών φορέων για την κατασκευή δίδυμης σήραγγας στο Κακό Όρος, τον ανισόπεδο κόμβο στο αεροδρόμιο που επιτρέπει όλες τις κινήσεις και συνδέει Βιομηχανική Περιοχή, Δύο Αοράκια και Αστυνομικό Μέγαρο. Επίσης, είχε κάνει δεκτό το αίτημα για τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με το βιοτεχνικό πάρκο της Φοινικιάς μέσω Κόμβου, καθώς και τις προτάσεις αναβάθμισης των 10 συνολικά κόμβων από τα Λινοπεράματα έως τις Γούβες.

Ωστόσο, η Τεχνική Έκθεση – που έκανε αποδεκτή νωρίτερα σήμερα το Περιφερειακό Συμβούλιο- δεν απαντούσε στην αγωνία των τοπικών φορέων για τη διαίρεση της πόλης του Ηρακλείου από τη διέλευση του ΒΟΑΚ. Οι τοπικοί φορείς είχαν προτείνει ως λύση είτε την υπογειοποίηση του ΒΟΑΚ σημειακά είτε την κατασκευή στεγάστρων. Σε αυτό το σημείο, ο κ Ξυλούρης με δηλώσεις του στη ΝΕΑ Ματιά διαλύει (;) τις ανησυχίες εξηγώντας ότι “Ήδη στην Τεχνική Έκθεση το Υπουργείο κάνει δεκτές τις 3 από τις 4 άνω διαβάσεις για την επικοινωνία των περιοχών εκατέρωθεν του ΒΟΑΚ στο αστικό κομμάτι. Εμείς, λέμε “ναι” στην Τεχνική Έκθεση και, συν τω χρόνω, σε συνεργασία με το Υπουργείο θα καταλήξουμε στις τεχνικές λύσεις, έτσι ώστε η πόλη του Ηρακλείου να μην αποτελεί μια διαιρεμένη από τον ΒΟΑΚ περιοχή

Ο Γενικός διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Καρνέσης, ήταν παρών στη σημερινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου

Η ανακοίνωση της Περιφέρειας Κρήτης

Στη συνεδρίαση εγκρίθηκε η τεχνική έκθεση που απέστειλε το Υπουργείο Υποδομών για το τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά – Ηράκλειο. Η τεχνική έκθεση του Υπουργείου Υποδομών είχε παραδοθεί πριν λίγες μέρες από τον Υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη στον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη. Με την έκθεση, το Υπουργείο Υποδομών αποδέχθηκε τις προτάσεις και τις παρατηρήσεις που εξέφρασε τον περασμένο Αύγουστο το Περιφερειακό Συμβούλιο για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, με επίκεντρο τις παρακάμψεις των πόλεων.

Η τεχνική έκθεση του Υπουργείου δόθηκε στον δημόσιο διάλογο από την Περιφέρεια Κρήτης και σήμερα κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, Δήμαρχοι, Βουλευτές, αιρετοί των δύο βαθμών της Αυτοδιοίκησης και παραγωγικοί φορείς εξέφρασαν τις απόψεις τους.

Το Περιφερειακό Συμβούλιο αποδέχθηκε την τροποποιημένη πρόταση του Υπουργείου και εξέφρασε τη σύμφωνη γνώμη του, υιοθετώντας τις παρατηρήσεις και τη θετική πρόταση της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Χωροταξίας και του αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη Νίκου Ξυλούρη. Με τη σημερινή έγκριση προχωρεί η διαδικασία για την δημοπράτηση του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο, ακολουθώντας τα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, Χερσόνησος – Νεάπολη, αλλά και τα δύο τμήματα από το Καλό Χωριό έως την Παχιά Άμμο που πρόκειται να δημοπρατηθούν στο πλαίσιο του ΒΟΑΚ, όπως έχει ανακοινώσει το Υπουργείο Υποδομών.

«Εάν η κεντρική εξουσία εμπιστευτεί περισσότερο την αυτοδιοίκηση, μόνο θετικά αποτελέσματα μπορούμε να έχουμε», τόνισε ο Περιφερειάρχης Κρήτης. «Δεν είμαστε αντίπαλοι της κεντρικής εξουσίας και το λέω διαχρονικά με όλες τις κυβερνήσεις. Είμαστε εδώ όλοι για να συμβάλουμε να γίνουν αυτά τα μεγάλα έργα που έχουμε ανάγκη στην Κρήτη», υπογράμμισε ο Σταύρος Αρναουτάκης.

Οι θέσεις του δήμου Μαλεβιζίου

Νωρίτερα, πάντως, σήμερα και μετά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για τον ΒΟΑΚ, ο Δήμαρχος Μαλεβιζίου είχε κάνει την ακόλουθη δήλωση: «Θέλουμε έναν ΒΟΑΚ που θα προστατεύει και θα συμβάλει στην αναπτυξιακή προοπτική του τόπου μας».

Ο Μενέλαος Μποκέας ξεκαθάρισε πως ο Δήμος Μαλεβιζίου δεν πρόκειται να δεχτεί την απουσία σύνδεσης της ευρύτερης περιοχής της Αχλάδας με τον νέο ΒΟΑΚ.  Οποιαδήποτε άλλη λύση, πρόσθεσε, καταδικάζει την αναπτυξιακή προοπτική και επιδεινώνει τις συνθήκες πολιτικής προστασίας της ευρύτερης περιοχής της Αγίας Πελαγίας.

Ο Δήμαρχος Μαλεβιζίου χαρακτήρισε θετικό για το ευρύτερο πολεοδομικό συγκρότημα του Γαζίου τη δημιουργία του νέου κόμβου για την πρόσβαση προς το ΠΑΓΝΗ τονίζοντας όμως πως θα πρέπει να προβλεφθεί η σύνδεση των βόρειων με τις νότιες οικιστικές ενότητες, είτε με υπόγειες διαβάσεις είτε με παράπλευρο οδικό δίκτυο.

Το κείμενο θέσεων του Δήμου Ηρακλείου κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου

ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ

Το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου το οποίο συγκλήθηκε έκτακτα στις 13/12/22 λόγω
του επειγόντως χαρακτήρα του θέματος το οποίο συζητήθηκε, ήτοι :
«Την Τεχνική Έκθεση – Υπόμνημα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών»,
αφού ελήφθησαν υπόψη οι προτάσεις των Παρατάξεων , όπως διατυπώθηκαν από
τους εκπροσώπους τους και τοποθετήσεις των Δημοτικών Συμβούλων που έλαβαν το

λόγο , αποφάσισε με αυξημένη πλειοψηφία τα εξής:

Α. Το υπό χρονολογία ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2022 διευκρινιστικό ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, το οποίο γνωστοποιήθηκε στο Δήμο
Ηρακλείου από την Περιφέρεια Κρήτης στις 9 Δεκεμβρίου 2022, προδήλως για να
εκφράσουμε τις απόψεις του Δήμου για την ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ
ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ,για τα υφιστάμενα τμήματα της παράκαμψης των ΧΑΝΙΩΝ- ΡΕΘΥΜΝΟΥ
και ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ, με το οποίο (υπόμνημα- τεχνική έκθεση) επιχειρήθηκε χωρίς επιτυχία,
η συμπλήρωση και διευκρίνιση της μελέτης, καθώς και να δοθούν απαντήσεις σε όσους
έλαβαν μέρος στη διαβούλευση με έγγραφες, κυρίως , προτάσεις και παρεμβάσεις.
Β. Διερμηνεύοντας αυθεντικά την εκφρασμένη απαίτηση του συνόλου των
πολιτών της Κρήτης για την ταχεία ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας, την
έκδοση των απαιτούμενων διοικητικών αποφάσεων και εν τέλει την ανάθεση και
ολοκλήρωση ενός μείζονος σημασίας και αξιοπιστίας συγκοινωνιακού έργου
απολύτως αναγκαίου για την ανάπτυξη της Κρήτης. Ωστόσο, οφείλουμε να
καταστήσουμε σαφές, ότι δεν θα αγνοήσουμε την αυτονόητη υποχρέωση μας, να
αποτρέψουμε με κάθε νόμιμο μέσο την ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΧΟΤΟΜΗΣΗΣ ΤΗΣ
ΠΟΛΗΣ. Για την οποία, τόσο Η ΕΛΛΕΙΠΗΣ – ΕΥΛΟΓΑ ΒΙΑΣΤΙΚΗ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΠΙΕΣΗΣ ΤΟΥ
ΧΡΟΝΟΥ – ΑΤΕΚΜΗΡΙΩΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ, όσο και το
αντιφατικό απαντητικό ΥΠΟΜΝΗΜΑ του επισπεύδοντος Υπουργείου, δεν δίδουν
πειστική απάντηση και λύση στο σαφές αδιαπραγμάτευτο αυτό αίτημα της
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ.
Γ. Απερίφραστα, συνομολογείται με το εν λόγω υπόμνημα, η έλλειψη δύο
τουλάχιστον σημαντικών μελετών, ήτοι, της κοινά αποδεκτής αποκατάστασης της
ενότητας της πόλης και των αναγκαίων αντιπλημμυρικών έργων. Ενώ, είναι προφανές
ότι οι σημαντικές αυτές μελέτες και η υλοποίηση τους αποτελούν νόμιμη υποχρέωση
του κυρίου του έργου, ο οποίος αν και οφείλει να δώσει αξιόπιστες λύσεις στα
προβλήματα αυτά, με απερίγραπτο κυνισμό, μεταθέτει την ευθύνη στους Οργανισμούς
Αυτοδιοίκησης, α’ & β’ βαθμού, γνωρίζοντας όμως ότι τα ίδια έσοδα τους δεν
επαρκούν ούτε για τις ανελαστικές τους δαπάνες λόγω του ότι δεν τους αποδίδονται
διαχρονικά οι συνταγματικά κατοχυρωμένοι ΚΕΝΤΡΙΚΟΙ ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΠΟΡΟΙ.
Δ. Ο απόλυτος σεβασμός μας στη θέληση των πολιτών του Ηρακλείου, οι
οποίοι μας εμπιστεύθηκαν την αντιμετώπιση των μεγάλων προβλημάτων της πόλης,
μας επιβάλλει να προτείνουμε στο βουλευόμενο Περιφερειακό Συμβούλιο να
συμπεριλάβει στη γνωμοδότηση του, ώστε να συμπεριληφθούν ως δεσμευτικοί όροι
για την έγκριση της ΜΠΕ :

Δ.1. Η άμεση ανάθεση των παραπάνω ενδεικτικά αναφερόμενων μελετών,
καθώς και όποιας άλλης μελέτης απαιτηθεί για την παράκαμψη των πόλεων της
Κρήτης και αυτονόητα την εκτέλεση των προβλεπόμενων έργων, τα οποία
απαιτούνται για να αποφευχθεί η μονιμοποίηση της διαίρεσης της πόλης του
Ηρακλείου.
Δ.2. Η άμεση ανάθεση της μελέτης κόστους οφέλους για την υπογειοποίηση
του ΒΟΑΚ και εναλλακτικά την κατασκευή των Cut &Covers στην προτεινόμενη
περιοχή, δεδομένου ότι μπορεί να απορρίφθηκαν για λόγους κόστους, χωρίς όμως να
ληφθεί ταυτόχρονα υπόψη το οικονομικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικό όφελος
που προκύπτει από την εξασφάλιση 130 περίπου στρεμμάτων για αξιοποίηση και
χωρίς πάντα να εγκαταλείπουμε την μελλοντική οριστική παράκαμψη της πόλης, με την
κατασκευή δίδυμων σηράγγων.
Δ.3. Η κατασκευή των παράπλευρων οδών που απαιτούνται για τις εσωτερικές,
εντός πολεοδομικού ιστού, τοπικές μετακινήσεις των πολιτών που δεν επιθυμούν να
κάνουν χρήση για ευνόητους λόγους ( π.χ. την επιβολή διοδίων δεδομένου ότι το έργο
ανατίθεται με σύμβαση παραχώρησης).
Ε. Αναφορικά δε με την υφιστάμενη πρόταση του Υπουργείου επισημαίνουμε
τα εξής :

  1. Η μελέτη και η ευθύνη για την δημιουργία πλήρους παράπλευρου οδικού
    δικτύου κατά μήκος του ΒΟΑΚ στα όρια του Δήμου Ηρακλείου πρέπει να γίνει με την
    ευθύνη του αρμόδιου υπουργείου και να ανατεθεί η κατασκευή του στον
    παραχωρησιούχο με την σύμβαση παραχώρησης.
  2. Είναι αποδεκτή ως ενδιάμεση μεσοπρόθεσμη λύση η άμεση υλοποίηση άνω
    διαβάσεων με κατασκευή σηράγγων εκσκαφής και επανεπίχωσης (cut & cover) σε όλες
    τις προταθείσες θέσεις (βλ. Πρόταση Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης & ΤΕΕ/ΤΑΚ για
    Εσταυρωμένο, Ουλαφ Πάλμε, Λ. Κνωσού 1 & 2,  Αλικαρνασσό, ΒΙΠΕ). Η αποκατάσταση
    της σύνδεσης των νοτίων και βορείων περιοχών της πόλης είναι επιβεβλημένη καθώς
    μέχρι σήμερα είναι προβληματική λόγω της μεγάλης διαφοροποίησης της ανάπτυξης
    του Ηρακλείου σε σχέση με την περίοδο  κατασκευής του αυτοκινητόδρομου.
  3. Η αλλαγή χάραξης στο « Κακό Όρος » αποτελεί σημαντική λύση για την
    οποία εκφράζουμε την ευαρέσκεια μας, θεωρούμε όμως απαραίτητη την
    επανεξέταση της βέλτιστης  λύσης, ώστε να αποφευχθούν τα προβλήματα που
    δημιουργούνται στον υφιστάμενο οικοδομικό συνεταιρισμό. Ενδεχομένως δε η
    εναλλακτική Δ να καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τις υφιστάμενες ανάγκες
    συνδυαστικά.
  4. Θεωρείται μη αποδεκτή η μετάθεση της ευθύνης μελέτης της διαχείρισης
    των όμβριων υδάτων που σχετίζονται με τον ΒΟΑΚ σε άλλον φορέα. Ο νέος
    αυτοκινητόδρομος πρέπει να είναι λειτουργικός και ασφαλής σε όλα τα επίπεδα.
    Είναι απαραίτητο να μελετηθούν όλα τα δεδομένα που αφορούν στα υφιστάμενα
    τεχνικά και στα υδατορέματα, ώστε να υλοποιηθεί κάθε απαιτούμενη παρέμβαση για

την αποτροπή πλημμυρικών φαινομένων αλλά και για την ασφαλή απορροή των
όμβριων στους υφιστάμενους αποδέκτες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Έρχονται οι “Αλεπούδες” από τη θεατρική Ομάδα «Ιυττός»

Υπό κράτηση μέχρι την επόμενη εβδομάδα η Καϊλή – Αναμένεται η απόφαση για τους τρεις

«Κλείδωσε» το σχέδιο για τη στήριξη δανειοληπτών – Αναμένονται οι ανακοινώσεις

Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου: Δωρεάν συναυλία με τους “Apollo Voice Ensemble”

Δήμος Ηρακλείου: Σύμβουλοι για την ενεργειακή απόδοση κατοικιών των δημοτών

Ηράκλειο: Σε Χριστουγεννιάτικο τέμπο και ο Εμπορικός Σύλλογος – Εκδηλώσεις στο κέντρο

 ΕΛΑΣ – Ηράκλειο: 8 συλλήψεις, 7 δικογραφίες και 125.000 ευρώ λεία από ηλεκτρονικές απάτες

Διαβάστε επίσης:

Αν σας αρέσει η σελίδα μας κάντε μας Like

Σχετικά άρθρα