fbpx
Από την αγριεμένη θάλασσα των ειδήσεων και πληροφοριών φέρνουμε στην επιφάνεια ό,τι έχει αξία.
Περισσότερα...
Από την αγριεμένη θάλασσα των ειδήσεων και πληροφοριών φέρνουμε στην επιφάνεια ό,τι έχει αξία.

Ό,τι πρέπει να γνωρίζουμε για να κινηθούμε και να προγραμματίσουμε τη ζωή μας στην πόλη του Ηρακλείου. Και αυτές θα τις προσφέρουμε στο απόσταγμά τους, με σύντομο λόγο.

Δεν μας ενδιαφέρει η «φασαρία» της ροής των ειδήσεων. Πιστεύουμε στην ήπια πληροφόρηση, σε ό,τι είναι αναγκαίο και σαφές.

Ο ενημερωτικός ιστότοπος μας έχει προσωπικότητα και θα παίρνει θέση σε ζητήματα που ανακύπτουν.

Η διάθεσή μας ενίοτε θα είναι και παιχνιδιάρικη.

Κοιτάμε προς τις ημέρες που ξημερώνουν, τις προκλήσεις που αυτές εγείρουν. Την ίδια στιγμή θέλουμε να γίνουμε και κομμάτι της προσπάθειας για πολιτισμό στην καθημερινότητά μας.

Με τους «Φακέλους» επιδιώκουμε να παρουσιάσουμε θέματα με ευρύ ενδιαφέρον και να τα επικαιροποιούμε ανοίγοντας νέα παράθυρα για σκέψη και δράση.

'Η γη ποτέ δε χάνει την αξία της' έλεγαν οι πρόγονοί μας. Με την ειδική στήλη Αγροτικά & Οικολογία στρέφουμε το κανάλι της πληροφόρησης προς αυτήν την παραγωγική τάξη, τους κατ' επάγγελμα αλλά και τους ετεροεπαγγελματίες παραγωγούς.

Η ΝΕΑ Ματιά.gr θα μείνει σε αγρανάπαυση τα σαββατοκύριακα, για να παίρνουμε φόρα για την εβδομάδα που έρχεται… με τον αστερίσκο των έκτακτων ειδήσεων.
16.6 C
Heraklion
Τρίτη, 14 Μαΐου, 2024

Η ελληνο-ισραηλινή συνεργασία περνά από την Καλαμάτα

ΠολιτικήΗ ελληνο-ισραηλινή συνεργασία περνά από την Καλαμάτα

Εκτός από το έντονο ενδιαφέρον της Ελλάδας για ισραηλινά οπλικά συστήματα και την κυοφορούμενη συνεργασία σε προγράμματα έρευνας και ανάπτυξης της αμυντικής βιομηχανίας, στη συνάντηση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια με τον ομόλογό του, Ιώβ Γκάλαντ, συζητήθηκε εκτενώς το νέο Διεθνές Αεροπορικό Κέντρο της Καλαμάτας, το οποίο από άποψη κόστους και σπουδαιότητας αποτελεί την κορωνίδα της ελληνο-ισραηλινής συνεργασίας.

Η 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος, στην οποία από το 1970 εκπαιδεύεται το σύνολο των Ελλήνων Ικάρων, μετατρέπεται σε μια από τις πιο σύγχρονες εκπαιδευτικές βάσεις στον κόσμο με δυνατότητες που λίγες αεροπορίες διαθέτουν.

Στην τελική ευθεία
Τα εκπαιδευτικά Τ-2 Buckeye «γράφουν» τις τελευταίες ώρες τους στον αέρα και σύντομα θα αποσυρθούν, μετά από 48 χρόνια υπηρεσίας στην Πολεμική Αεροπορία. Η Ελλάδα, άλλωστε, είναι ο τελευταίος χρήστης του θρυλικού εκπαιδευτικού στον κόσμο.

Τη θέση των Τ-2 στην προκεχωρημένη και επιχειρησιακή εκπαίδευση των Ικάρων θα πάρει το νέο εκπαιδευτικό ιταλικής κατασκευής Μ-346 που προσφέρει μια ευρεία γκάμα χαρακτηριστικών που προσομοιάζουν τις πτητικές και επιχειρησιακές δυνατότητες των μαχητικών 5ης γενιάς.

Η αλλαγή θα γίνει με την επόμενη σειρά ιπταμένων η οποία προγραμματίζεται να ξεκινήσει την εκπαίδευση της στις αρχές του 2024, όταν στα υπόστεγα της 120 ΠΕΑ της Καλαμάτας θα βρίσκονται έξι από τα συνολικά δέκα Μ-346 που προβλέπει η συμφωνία με την ισραηλινή ELBIT. Οι παραλαβές των νέων αεροσκαφών θα συνεχιστούν με ρυθμό παράδοσης δύο ανά εξάμηνο. Σταδιακά θα αυξηθούν και οι διαθεσιμότητες των Τ-6 με τους ισραηλινούς να δεσμεύονται για την απόδοση 25 αεροσκαφών σε πτήσιμη κατάσταση ενώ εξασφαλίζεται και η υποστήριξη τους για τα επόμενα είκοσι χρόνια.

Στα τέλη Αυγούστου αναμένεται να ολοκληρωθεί και η εκπαίδευση των αξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας από τους Ισραηλινούς που έχουν εγκατασταθεί τους τελευταίους μήνες στην Καλαμάτα, ώστε με τη σειρά τους να αναλάβουν την εκπαίδευση των Ελλήνων και ξένων Ικάρων της 120 ΠΕΑ.

«Ετοιμοπόλεμοι»
Αρμόδιες πηγές εξηγούν στην «Κ» ότι οι Ίκαροι που θα εκπαιδευτούν στα Μ-346 θα αποφοιτούν «ετοιμοπόλεμοι» έχοντας εξοικειωθεί σε όλα τα επιχειρησιακά σενάρια που αναλαμβάνουν οι Μοίρες των μαχητικών της Πολεμικής Αεροπορίας. Το αεροπλάνο μπορεί να προσομοιώσει όλη τη φαρέτρα των βλημάτων αέρος – αέρος και αέρος – εδάφους που βρίσκονται στο οπλοστάσιο της Πολεμικής Αεροπορίας αλλά και τη λειτουργία ραντάρ AESA και αισθητήρων που διαθέτουν τα πιο σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη.

Ακόμη και εν ώρα πτήσης, ο εκπαιδευτής μπορεί να ενεργοποιήσει επιθετικά και αμυντικά σενάρια ώστε ο εκπαιδευόμενος να εξοικειωθεί στο σύγχρονο περιβάλλον απειλών ενώ όλες οι λειτουργίες του αεροσκάφους είναι διαθέσιμες και στους σταθμούς εδάφους όπου οι χειριστές μπορούν να εξασκηθούν ανώδυνα και ανέξοδα, όπως αναφέρουν αξιωματικοί με εμπειρία στον συγκεκριμένο τύπο.

Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της αμυντικής συνεργασίας με την Ιερουσαλήμ, η Αθήνα βολιδοσκοπεί ήδη την επέκταση των εκπαιδευτικών δυνατοτήτων που προσφέρει το Μ-346. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», σε δεύτερο χρόνο, εξετάζεται η απόκτηση προβολικού συστήματος επί κάσκας και συστήματος νυκτερινής όρασης ενώ στο «στόχαστρο» της Πολεμικής Αεροπορίας βρίσκεται και η δυνατότητα διασύνδεσης των σταθμών εδάφους με τα αεροπλάνα, ώστε να είναι εφικτή η παράλληλη εκπαίδευση στο έδαφος και τον αέρα, δυνατότητα που χρησιμοποιούν, προς το παρόν, μόνο οι Ισραηλινοί.

Διαβάστε επίσης:

Αν σας αρέσει η σελίδα μας κάντε μας Like

Σχετικά άρθρα