fbpx
Από την αγριεμένη θάλασσα των ειδήσεων και πληροφοριών φέρνουμε στην επιφάνεια ό,τι έχει αξία.
Περισσότερα...
Από την αγριεμένη θάλασσα των ειδήσεων και πληροφοριών φέρνουμε στην επιφάνεια ό,τι έχει αξία.

Ό,τι πρέπει να γνωρίζουμε για να κινηθούμε και να προγραμματίσουμε τη ζωή μας στην πόλη του Ηρακλείου. Και αυτές θα τις προσφέρουμε στο απόσταγμά τους, με σύντομο λόγο.

Δεν μας ενδιαφέρει η «φασαρία» της ροής των ειδήσεων. Πιστεύουμε στην ήπια πληροφόρηση, σε ό,τι είναι αναγκαίο και σαφές.

Ο ενημερωτικός ιστότοπος μας έχει προσωπικότητα και θα παίρνει θέση σε ζητήματα που ανακύπτουν.

Η διάθεσή μας ενίοτε θα είναι και παιχνιδιάρικη.

Κοιτάμε προς τις ημέρες που ξημερώνουν, τις προκλήσεις που αυτές εγείρουν. Την ίδια στιγμή θέλουμε να γίνουμε και κομμάτι της προσπάθειας για πολιτισμό στην καθημερινότητά μας.

Με τους «Φακέλους» επιδιώκουμε να παρουσιάσουμε θέματα με ευρύ ενδιαφέρον και να τα επικαιροποιούμε ανοίγοντας νέα παράθυρα για σκέψη και δράση.

'Η γη ποτέ δε χάνει την αξία της' έλεγαν οι πρόγονοί μας. Με την ειδική στήλη Αγροτικά & Οικολογία στρέφουμε το κανάλι της πληροφόρησης προς αυτήν την παραγωγική τάξη, τους κατ' επάγγελμα αλλά και τους ετεροεπαγγελματίες παραγωγούς.

Η ΝΕΑ Ματιά.gr θα μείνει σε αγρανάπαυση τα σαββατοκύριακα, για να παίρνουμε φόρα για την εβδομάδα που έρχεται… με τον αστερίσκο των έκτακτων ειδήσεων.
20.7 C
Heraklion
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Πίσω στο Υπουργείο στέλνει τη μελέτη για τις παρακάμψεις του ΒΟΑΚ, το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης

ΚρήτηΠίσω στο Υπουργείο στέλνει τη μελέτη για τις παρακάμψεις του ΒΟΑΚ, το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης

Να σταλεί πίσω στο Υπουργείο Υποδομών, η μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τις παρακάμψεις του ΒΟΑΚ σε Ηράκλειο, Ρέθυμνο και Χανιά, αποφάσισε το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης, ζητώντας να συνυπολογιστούν οι ενστάσεις και οι παρατηρήσεις αυτοδιοικητικών και φορέων που διατυπώθηκαν κατά τη διάρκεια της σημερινής, μονοθεματικής και μαραθώνιας συνεδρίασής του για το θέμα.

Σε γενικές γραμμές οι παρατηρήσεις που διατυπώθηκαν για το πώς θα … παρακάμπτει ο ΒΟΑΚ τα αστικά κέντρα -αξιοποιώντας ωστόσο τη χάραξη που υφίσταται ήδη εδώ και δεκαετίες- περιστράφηκαν γύρω από την κατάργηση & αναβάθμιση κόμβων. Επιπλέον, ζητήθηκαν υδραυλικά έργα και ουσιαστική απορροή ομβρίων για την αποφυγή πλημμυρικών φαινομένων, ηχοπετάσματα για τη μείωση του θορύβου και αντικατάσταση υφιστάμενων φωτεινών σηματοδοτών με κυκλικές πορείες. Επιπλέον, οι φορείς εξέφρασαν την ανησυχία τους για τα διόδια, θέμα για το οποίο το Υπουργείο κρατά κλειστά τα χαρτιά του.

Η διχοτόμηση του Ηρακλείου

Σημειώνεται ότι, παρά την εκρηκτική πολεοδομική επέκταση του Ηρακλείου, το Υπουργείο Υποδομών έχει βάλει τελεία σε κάθε προοπτική νέας χάραξης, νοτιότερα της υφιστάμενης για να παρακαμφθεί ολόκληρο το πολεοδομικό συγκρότημα του Ηρακλείου και να ακυρωθεί στην πράξη η διχοτόμησή του. Ουσιαστικά διατηρείται η ίδια χάραξη από τη δεκαετία του ’60, τότε που με την απογραφή του 1961 καταμετρήθηκαν 64.337 κάτοικοι στον δήμο Ηρακλείου ενώ σήμερα ο μόνιμος πληθυσμός έχει ανέβει στους 177.064, με ότι συνεπάγεται αυτό για την κινητικότητα και τη χωροταξική μεγέθυνση της πόλης.

Οι δήμαρχοι από την Περιφερειακή ενότητα Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός (Ηράκλειο) και Γιάννης Σέγκος (Χερσόνησος) διατύπωσαν συγκεκριμένες παρατηρήσεις, ενώ τη μελετητική πρόταση να κατασκευαστεί νέος ανισόπεδος κόμβος στο ΠΑΓΝΗ “χαιρέτησε” ο Δήμαρχος Μαλεβιζίου, Μενέλαος Μποκεάς -(ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ).

Στην … άλλη μεριά της όχθης και απόλυτα αντίθετος “με το πνεύμα και το γράμμα” της μελέτης για την περιοχή του- που όπως είπε ουσιαστικά δεν αλλάζει τίποτε από όσα υφίστανται- εμφανίστηκε ο δήμαρχος Ρεθύμνης Γιώργος Μαρινάκης (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ).

Ηράκλειο

Σε ότι αφορά ειδικότερα στο Ηράκλειο, που επουδενί δεν παρακάμπτεται αλλά εξακολουθεί να διχοτομείται από τη διέλευση του ΒΟΑΚ, τόσο ο δήμαρχος Βασίλης Λαμπρινός όσο και ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ Γιώργος Αγαπάκης, σημείωσαν ότι θα υπάρχει πρόβλημα με την κατάργηση του κόμβου της Φοινικιάς και τα κυκλοφοριακά φορτία σε ΒΙΟΠΑ και προς τον νότο. Στην τοποθέτησή του ο δήμαρχος Ηρακλείου ήταν κατηγορηματικός ότι το Ηράκλειο δε θα αναλάβει καμία υποχρέωση κατασκευής παράλληλων δρόμων ή παρακάμψεων.

Ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΑΚ Γιώργος Ταρβεναράκης επεσήμανε το παράδοξο ο ίδιος άξονας τόσο στη χάραξη όσο και τη διατομή του να διατηρείται από τη δεκαετία του ’60.

Για το μείζον θέμα της διχοτόμησης της πόλης από τη διέλευσή του ΒΟΑΚ, το ΤΕΕ/ΤΑΚ προτείνει σημειακά, κατά μήκος του τμήματος του ΒΟΑΚ που διατρέχει αστικές περιοχές, δηλαδή από τον κόμβο της Μεσαράς έως τον κόμβο της Νέας Αλικαρνασσού, να “βυθιστεί” ο δρόμος και να δημιουργηθούν υπέργεια στέγαστρα. Με αυτά ουσιαστικά θα εξασφαλίζεται η “συνέχεια” της πόλης οπτικά, λειτουργικά και συγκοινωνιακά, στο πρότυπο της Αττικής Οδού και της μεθόδου cut and cover.

Ζητούν αναβαθμίσεις

Επίσης, οι φορείς του Ηρακλείου ζήτησαν αναβαθμίσεις στους κόμβους Γιόφυρου/Μεσαράς, Παπαναστασίου/Κνωσού, Κατσαμπά/Ν. Αλικαρνασσού, Καρτερού/Επισκοπής αλλά και του αεροδρομίου προκειμένου να συνδεθούν η ΒΙΠΕΗ, το Αστυνομικό Μέγαρο και τα Δύο Αοράκια. Το Ηράκλειο ζητά, όμως, και τούνελ, στο ύψος του Κακού Όρους, όπου κάθε καλοκαίρι ο κυκλοφοριακός φόρτος ξεπερνά τα 40.000 αυτοκίνητα, με την τάση να εκτιμάται ανοδική μετά και τη λειτουργία του νέου διεθνούς αεροδρομίου Καστελίου. Όπως επεσήμαναν, με το τούνελ θα καταργηθούν οι στροφές οι οποίες θα εξανάγκαζαν τους οδηγούς του ΒΟΑΚ, δηλαδή ενός δρόμου ταχείας κυκλοφορίας, να χαμηλώσουν απότομα ταχύτητα, στα 70 χιλιόμετρα/ωρα.

Μια σοβαρή επισήμανση έκανε ο δήμαρχος Χερσονήσου Γιάννης Σέγκος, αναφορικά με το ρέμα του Τομπρούκ κάτω από τη γέφυρα, που η μελέτη “αξιοποιεί”, ενώ διερωτήθηκε γιατί δεν επανασχεδιάζεται ο κόμβος της Ανώπολης για να γίνει επιτέλους λειτουργικός!

Η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου

Με σημερινή απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης αναπέμπεται στο Υπουργείο Υποδομών η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του ΒΟΑΚ για τις παρακάμψεις των πόλεων Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου.

Η μελέτη συζητήθηκε στη διάρκεια μονοθεματικής συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης παρουσία βουλευτών, Δημάρχων, εκπροσώπων τοπικών παραγωγικών και αναπτυξιακών φορέων του νησιού και πολιτών.

Μετά από πολύωρη παρουσίαση και ανάλυση της μελέτης καθώς και ευρεία συζήτηση και καταγραφή απόψεων και αποφάσεων τοπικών φορέων, το Περιφερειακό Συμβούλιο αποφάσισε να αναπέμψει την ΜΠΕ του έργου «Υφιστάμενα Τμήματα Παράκαμψης Χανίων – Ρεθύμνου – Ηρακλείου του ΒΟΑΚ» στο Υπουργείο Υποδομών.

Η ΜΠΕ αναπέμπεται προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις Δημοτικών Συμβουλίων και Δημάρχων, οι απόψεις των Περιφερειακών Συμβούλων καθώς και οι θέσεις και προτάσεις που κατέθεσαν το Τεχνικό Επιμελητήριο καθώς και ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε.

Το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης ζητά να τροποποιηθεί και να συμπληρωθεί η μελέτη με τις προτάσεις που καταγράφηκαν, ώστε να επανέλθει για γνωμοδότηση σε επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γεμάτοι στροφές: Από τη Μικρασιατική καταστροφή έως τον Χίτσκοκ & τον ΒΟΑΚ

Υπουργείο Υποδομών – ΒΟΑΚ: Στο “μικροσκόπιο” κόμβος Παπαναστασίου και Κακό Όρος

Διαβάστε επίσης:

Αν σας αρέσει η σελίδα μας κάντε μας Like

Σχετικά άρθρα