fbpx
Από την αγριεμένη θάλασσα των ειδήσεων και πληροφοριών φέρνουμε στην επιφάνεια ό,τι έχει αξία.
Περισσότερα...
Από την αγριεμένη θάλασσα των ειδήσεων και πληροφοριών φέρνουμε στην επιφάνεια ό,τι έχει αξία.

Ό,τι πρέπει να γνωρίζουμε για να κινηθούμε και να προγραμματίσουμε τη ζωή μας στην πόλη του Ηρακλείου. Και αυτές θα τις προσφέρουμε στο απόσταγμά τους, με σύντομο λόγο.

Δεν μας ενδιαφέρει η «φασαρία» της ροής των ειδήσεων. Πιστεύουμε στην ήπια πληροφόρηση, σε ό,τι είναι αναγκαίο και σαφές.

Ο ενημερωτικός ιστότοπος μας έχει προσωπικότητα και θα παίρνει θέση σε ζητήματα που ανακύπτουν.

Η διάθεσή μας ενίοτε θα είναι και παιχνιδιάρικη.

Κοιτάμε προς τις ημέρες που ξημερώνουν, τις προκλήσεις που αυτές εγείρουν. Την ίδια στιγμή θέλουμε να γίνουμε και κομμάτι της προσπάθειας για πολιτισμό στην καθημερινότητά μας.

Με τους «Φακέλους» επιδιώκουμε να παρουσιάσουμε θέματα με ευρύ ενδιαφέρον και να τα επικαιροποιούμε ανοίγοντας νέα παράθυρα για σκέψη και δράση.

'Η γη ποτέ δε χάνει την αξία της' έλεγαν οι πρόγονοί μας. Με την ειδική στήλη Αγροτικά & Οικολογία στρέφουμε το κανάλι της πληροφόρησης προς αυτήν την παραγωγική τάξη, τους κατ' επάγγελμα αλλά και τους ετεροεπαγγελματίες παραγωγούς.

Η ΝΕΑ Ματιά.gr θα μείνει σε αγρανάπαυση τα σαββατοκύριακα, για να παίρνουμε φόρα για την εβδομάδα που έρχεται… με τον αστερίσκο των έκτακτων ειδήσεων.
21.8 C
Heraklion
Τετάρτη, 15 Μαΐου, 2024

Τουρισμός στην Κρήτη: Οι γενναιόδωροι, οι ανυπόμονοι, οι καλόβολοι και οι «γρουσούζηδες» τουρίστες

ΚρήτηΤουρισμός στην Κρήτη: Οι γενναιόδωροι, οι ανυπόμονοι, οι καλόβολοι και οι «γρουσούζηδες» τουρίστες

Ποιοι είναι οι ανοιχτοχέρηδες, οι αγχώδεις και οι πιο άνετοι τουρίστες; Με την εμπειρία του Γ. Α., ο οποίος εργάζεται εδώ και 30 χρόνια στον τομέα του τουρισμού στην Κρήτη, η ΝΕΑ Ματιά παρουσιάζει μια «ακτινογραφία» της συμπεριφοράς όσων επισκέπτονται την Κρήτη στην εστίαση.
Με τους περιορισμούς στις μετακινήσεις να έχουν αρθεί, με χρήματα που αποθησαυρίστηκαν κατά την πανδημία και προτού η ενεργειακή κρίση τα εξαϋλώσει, οι πολίτες ανά τον κόσμο εμφανίζονται αποφασισμένοι να ταξιδέψουν αυτό το καλοκαίρι, με το τουριστικό κύμα σε Κρήτη και Ελλάδα, να έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία.

Ορισμένες, ωστόσο, σταθερές δεν αλλάζουν στον τρόπο που αντιμετωπίζουν οι τουρίστες διαφόρων εθνικοτήτων το φαγητό την περίοδο των διακοπών τους. Εισαγωγικά σημειώνουμε ότι, κατά το παρελθόν, ο κύριος όγκος τουριστών για την Κρήτη προερχόταν από τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γερμανία και τη Γαλλία, εικόνα που με τα χρόνια έχει διαφοροποιηθεί καθώς, με εξαίρεση την Αφρική, υπάρχει σημαντική παρουσία τουριστών από όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου, ακόμη και από τη Γροιλανδία και την Ισλανδία.

Ο Φινλανδός είναι ο “καλύτερος” πελάτης, ο Ολλανδός ο πιο σνομπ, ο Ισραηλίτης ο πιο ανυπόμνος και ο Ιταλός ο πιο πληθωρικός σις κινήσεις! Ο Βρετανός είναι δεκτικός στον χαβαλέ ενώ ο Ελβετός απαιτεί σοβαρότητα!

Οι «ανοιχτοχέρηδες»
Στην πεντάδα των πλέον γενναιόδωρων τουριστών φιγουράρουν οι Φινλανδοί, οι Νορβηγοί, οι Αμερικανοί, οι Ολλανδοί και οι Άγγλοι. Tους ενδιαφέρει το γευστικό φαγητό, παραγγέλνουν ολοκληρωμένα γεύματα με ορεκτικά, κυρίως πιάτα, σαλάτες και επιδόρπια, χωρίς να υπολογίζουν το κόστος, συν το ότι αφήνουν πολύ καλά φιλοδωρήματα.

Στην κορυφή της πεντάδας βρίσκεται ο Φινλανδός τουρίστας. Ζώντας σε μια χώρα που εννοεί στην … πράξη το «κράτος δικαίου» κα με αλματώδη οικονομία που ωθείται από την καινοτομία, ο Φινλανδός ταξιδεύει με σιγουριά και αυτοπεποίθηση ανά τον κόσμο. «Οι Φινλανδοί αφήνουν κατά μέσο όρο 10-15 ευρώ, είναι με διαφορά οι καλύτεροι πελάτες στην εστίαση. Δε θα «κοιτάξουν» τιμές», μας πληροφορεί ο Γ.Α.

Επίσης, οι Νορβηγοί– με τη χώρα τους να εμφανίζει όπως και η Φινλανδία από τις μεγαλύτερες αυξήσεις στο ΑΕΠ τα τελευταία χρόνια παγκοσμίως- αφήνουν περίπου 10 ευρώ σε tips. Ακολουθούν σε οικονομική άνεση οι πολίτες των ΗΠΑ: «Οι αμερικανοί, επίσης, είναι πολύ καλοί πελάτες. Ο αμερικανός, που τα τελευταία χρόνια δεν έχει τα εισοδήματα που είχε παλιότερα, θα «ντραπεί» να κοιτάξει τον τιμοκατάλογο! Έχει ένας «status» που πρέπει να υπερασπιστεί, ως πολίτης μια υπερδύναμης. Θα αφήσει ένα φιλοδώρημα της τάξεως του 10-15% επί του λογαριασμού, κάτι που ισχύει στη χώρα του» σημειώνει ο Γ.Α.

Σταθερά και με διαφορά ο μουσακάς είναι το πιο δημοφιλές πιάτο για όλες τις εθνικότητες των τουριστών

Οι «σφιχτοί»
Στον αντίποδα των παραπάνω βρίσκονται οι προερχόμενοι από την Ιταλία, τη Γαλλία και την Ισπανία τουρίστες. Οι τουρίστες αυτοί αναζητούν, επίσης, το καλό φαγητό, αλλά δε θα επιλέξουν ανεξάρτητα από τον τιμοκατάλογο και δε θα προτιμήσουν τα πολύ ακριβά πιάτα.
Επίσης, υπάρχουν και οι τουρίστες με το «ταπεράκι», δηλαδή αυτοί που σπάνια θα γευματίσουν ή θα δειπνήσουν σε εστιατόρια ή όταν το κάνουν θα κινηθούν σε πολύ οικονομικές επιλογές. Συνήθως, Πολωνοί, Τσέχοι και Βούλγαροι τουρίστες δαπανούν τα λιγότερα για το φαγητό τους, με εξαιρέσεις βεβαία, όπως συμβαίνει για όλες τις κατηγορίες.
Επίσης, με «ταπεράκι» μπορεί να θεαθεί και ο επισκέπτης από την Κίνα. Πάντως, στην Κρήτη έχουμε πάρα πολύ λίγους Κινέζους τουρίστες. Φορείς του κινέζικου πολιτισμού- από τους πιο αρχαίους πολιτισμούς στη γη, για μερίδα Ιστορικών ο λαμπρότερος- οι Κινέζοι έχουν πάθος με τα αρχαία μνημεία. Γι αυτό και συνήθως επιλέγουν την Αθήνα, απ΄όπου μπορούν να κινηθούν σε πολλές αρχαιότητες.

Οι πελάτες που σπανίζουν
Εκτός από τους Κινέζους, σπανίζουν και οι Άραβες στην Κρήτη: πρόκειται για μια κατηγορία τουριστών με συνήθως πολύ μεγάλη οικονομική επιφάνεια που θα επιλέξουν διάσημα θέρετρα ανά τον κόσμο, θα μετακινηθούν με ιδιωτικά ελικόπτερα και θα αφήσουν μπουρμπουάρ που.. ζαλίζουν.
«Στα 30 χρόνια που δραστηριοποιούμαι στην εστίαση στην Κρήτη, έχω σερβίρει περίπου 5 με 6 παρέες Αράβων. Συνήθως, αν βρεθούν Κρήτη, θα κινηθούν σε πολύ ακριβές περιοχές, όπως είναι η Ελούντα» σημειώνει ο Γ.Α.

Κι άλλες κατηγορίες
Εκτός από τους γαλαντόμους και τους «σφικτούς» πελάτες , οι τουρίστες ανάλογα με την εθνικότητά τους εκδηλώνουν και ορισμένα άλλα χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα οι Ισραηλινοί απαιτούν εξυπηρέτηση express στα όρια εξωπραγματικών χρόνων. Είναι οι πιο αγχώδεις από όλους καθώς θέλουν η κουζίνα να ανταποκριθεί άμεσα στην παραγγελία τους, τρώνε γρήγορα και ζητάν ταχύτητα τον λογαριασμό!
Οι πιο … σνομπ πελάτες είναι, από την άλλη, οι Ολλανδοί. Πρώην θαλασσοκράτορες και αποικιοκράτες, με μια χώρα που διαδραμάτισε κομβικό ρόλο στην εξέλιξη του καπιταλισμού στην Ευρώπη, οι Ολλανδοί κοιτούν και συμπεριφέρονται υπεροπτικά.
Από την άλλη, οι πιο πληθωρικοί στο τραπέζι, προκαλώντας ακόμη και ζημιές, είναι οι Ιταλοί. Το μεσογειακό ταπεραμέντο στην πιο γρουσούζικη εκδοχή, με φαγητό πάνω και κάτω από το τραπέζι…

Οι περισσότερο «ταξιδευτές» είναι όσοι έρχονται από μακρινές ηπείρους, δηλαδή οι Καναδοί, οι Αυστραλοί και οι Κινέζοι, οι οποίοι θα επιδιώξουν ερχόμενοι στην Ελλάδα να «μοιράσουν» τις ημέρες τους σε Αθήνα, Σαντορίνη, ελληνικά νησιά και Κρήτη.
Πάντως, οι πιο ανοικτοί στο πείραγμα και τον χαβαλέ είναι με διαφορά οι Βρετανοί αλλά και οι Αμερικάνοι. Στο άλλο άκρο Ελβετοί, Αυστριακοί, Γερμανοί και Δανοί, οι οποίοι επιζητούν σοβαρότητα και εξυπηρέτηση χωρίς περιττά λόγια.

«Πλέον το σύνολο των τουριστών αναζητά εξυπηρέτηση με ειλικρίνεια, χαμόγελο, όχι κοροϊδία στο φαγητό ή τις τιμές. Ο κόσμος που ταξιδεύει Ελλάδα, έχει ταξιδιωτικές εμπειρίες από πολλά μέρη του κόσμου. Συγκρίνει και βλέπει!» σημειώνει με νόημα και εν κατακλείδι ο Γ.Α.

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του ρεπορταζ ή αποσπασμάτων αυτού μόνο στην περίπτωση που αναγράφεται ως πηγή το neamatia.gr με ενεργό link στην εν λόγω καταχώρηση.

Διαβάστε επίσης:

Αν σας αρέσει η σελίδα μας κάντε μας Like

Σχετικά άρθρα