fbpx
Από την αγριεμένη θάλασσα των ειδήσεων και πληροφοριών φέρνουμε στην επιφάνεια ό,τι έχει αξία.
Περισσότερα...
Από την αγριεμένη θάλασσα των ειδήσεων και πληροφοριών φέρνουμε στην επιφάνεια ό,τι έχει αξία.

Ό,τι πρέπει να γνωρίζουμε για να κινηθούμε και να προγραμματίσουμε τη ζωή μας στην πόλη του Ηρακλείου. Και αυτές θα τις προσφέρουμε στο απόσταγμά τους, με σύντομο λόγο.

Δεν μας ενδιαφέρει η «φασαρία» της ροής των ειδήσεων. Πιστεύουμε στην ήπια πληροφόρηση, σε ό,τι είναι αναγκαίο και σαφές.

Ο ενημερωτικός ιστότοπος μας έχει προσωπικότητα και θα παίρνει θέση σε ζητήματα που ανακύπτουν.

Η διάθεσή μας ενίοτε θα είναι και παιχνιδιάρικη.

Κοιτάμε προς τις ημέρες που ξημερώνουν, τις προκλήσεις που αυτές εγείρουν. Την ίδια στιγμή θέλουμε να γίνουμε και κομμάτι της προσπάθειας για πολιτισμό στην καθημερινότητά μας.

Με τους «Φακέλους» επιδιώκουμε να παρουσιάσουμε θέματα με ευρύ ενδιαφέρον και να τα επικαιροποιούμε ανοίγοντας νέα παράθυρα για σκέψη και δράση.

'Η γη ποτέ δε χάνει την αξία της' έλεγαν οι πρόγονοί μας. Με την ειδική στήλη Αγροτικά & Οικολογία στρέφουμε το κανάλι της πληροφόρησης προς αυτήν την παραγωγική τάξη, τους κατ' επάγγελμα αλλά και τους ετεροεπαγγελματίες παραγωγούς.

Η ΝΕΑ Ματιά.gr θα μείνει σε αγρανάπαυση τα σαββατοκύριακα, για να παίρνουμε φόρα για την εβδομάδα που έρχεται… με τον αστερίσκο των έκτακτων ειδήσεων.
17.1 C
Heraklion
Πέμπτη, 16 Μαΐου, 2024

ΒΟΑΚ: Παράταση για 20 Απριλίου στις προσφορές για το Χανιά-Ηράκλειο

ΚρήτηΒΟΑΚ: Παράταση για 20 Απριλίου στις προσφορές για το Χανιά-Ηράκλειο

Στις 20 Απριλίου είναι η νέα ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ, δηλαδή από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο κόστους 1,5 δις ευρώ, με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Όπως αναφέρεται στο σκεπτικό της απόφασης, η ημερομηνία άλλαξε από τις 31 Μαρτίου καθώς ζητήθηκε πολύμηνη παράταση από συμμετέχοντα ενώ αναφέρεται πως παρίσταται ανάγκη παράτασης για να επιτευχθεί μεγαλύτερος ανταγωνισμός.

Το έργο εντάχθηκε για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και το Ταμείο Ανάκαμψης. Η πρώτηφάση ξεκίνησε στις 18.10.18 με τα εξής σχήματα: 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, 3.ΑΒΑΞ, 4.VINCI, 5.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL. Το 2022 οριστικοποιήθηκε πως όλα τα σχήματα πέρασαν στην Βφάση. Επίσης, οριστικοποιήθηκε και η χάραξη ενώ στις αρχές του έτους δόθηκε η πρώτη επίσημη ημερομηνία υποβολής προσφορών.

Το βασικό τμήμα
Οι προσφορές για το τμήμα των 157,5 χιλιομέτρων θα καθορίσουν και ποιος θα αναλάβει το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ, εκείνο που έχει και την μεγαλύτερη καθημερινή ροή οχημάτων. Υπενθυμίζεται πως σε αυτό το τμήμα περιλαμβάνεται και ως προαίρεση το τμήμα Χανιά-Κίσσαμος.

Θα πρέπει να θυμίσουμε πως η κατασκευή του ΒΟΑΚ έχει χωριστεί σε τρια διακριτά μέρη: το πρώτο είναι η τμήμα της παραχώρησης μεταξύ Χανίων και Χερσονήσου, το δεύτερο είναι η ΣΔΙΤ για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη και το τρίτο είναι το δημόσιο έργο στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.

Από τα τρία τμήματα, τον περασμένο μήνα υπεγράφη η σύμβαση για το ανατολικό τμήμα, από την Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Ανάδοχος εταιρεία είναι η ΑΚΤΩΡ στο έργο των 186 εκατ. ευρώ. Εκτίμηση πηγών κοντά στους διαγωνισμούς είναι πως το 2023 σταδιακά θα υπογραφούν και θα ξεκινήσουν και τα δύο πρώτα τμήματα που αποτελούν και τον κορμό του ΒΟΑΚ.

Τα έργα λόγω της χρηματοδότησης του Ταμείου Ανάκαμψης, έχουν ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα και η ολοκλήρωση του θα πρέπει να έχει συμβεί μέχρι το τέλος του 2025. Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, στο τέλος του 2025 θα ολοκληρωθεί το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, περίπου το 2027 το Χερσόνησος-Νεάπολη και το 2028 το βασικό τμήμα Χανιά-Χερσόνησος.

Το 2023 το μεσαίο τμήμα
Ο δεύτερος διαγωνισμός, για το μεσαίο τμήμα από τη Χερσόνησο μέχρι την Νεάπολη, είναι σε τελικό στάδιο και αναμένονται οι υπογραφές. Αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις οι υπογραφές για την σύμβαση Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα θα υπογραφεί το αμέσως επόμενο διάστημα.

Το έργο μήκους 22,4 χλμ θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και το Ταμείο Ανάκαμψης. Το σχήμα που αναλαμβάνει το έργο αποτελείται από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Το κόστος του έργου φτάνει τα 300 εκατ. ευρώ.

Πηγήypodomes.gr

Διαβάστε επίσης:

Αν σας αρέσει η σελίδα μας κάντε μας Like

Σχετικά άρθρα