fbpx
Από την αγριεμένη θάλασσα των ειδήσεων και πληροφοριών φέρνουμε στην επιφάνεια ό,τι έχει αξία.
Περισσότερα...
Από την αγριεμένη θάλασσα των ειδήσεων και πληροφοριών φέρνουμε στην επιφάνεια ό,τι έχει αξία.

Ό,τι πρέπει να γνωρίζουμε για να κινηθούμε και να προγραμματίσουμε τη ζωή μας στην πόλη του Ηρακλείου. Και αυτές θα τις προσφέρουμε στο απόσταγμά τους, με σύντομο λόγο.

Δεν μας ενδιαφέρει η «φασαρία» της ροής των ειδήσεων. Πιστεύουμε στην ήπια πληροφόρηση, σε ό,τι είναι αναγκαίο και σαφές.

Ο ενημερωτικός ιστότοπος μας έχει προσωπικότητα και θα παίρνει θέση σε ζητήματα που ανακύπτουν.

Η διάθεσή μας ενίοτε θα είναι και παιχνιδιάρικη.

Κοιτάμε προς τις ημέρες που ξημερώνουν, τις προκλήσεις που αυτές εγείρουν. Την ίδια στιγμή θέλουμε να γίνουμε και κομμάτι της προσπάθειας για πολιτισμό στην καθημερινότητά μας.

Με τους «Φακέλους» επιδιώκουμε να παρουσιάσουμε θέματα με ευρύ ενδιαφέρον και να τα επικαιροποιούμε ανοίγοντας νέα παράθυρα για σκέψη και δράση.

'Η γη ποτέ δε χάνει την αξία της' έλεγαν οι πρόγονοί μας. Με την ειδική στήλη Αγροτικά & Οικολογία στρέφουμε το κανάλι της πληροφόρησης προς αυτήν την παραγωγική τάξη, τους κατ' επάγγελμα αλλά και τους ετεροεπαγγελματίες παραγωγούς.

Η ΝΕΑ Ματιά.gr θα μείνει σε αγρανάπαυση τα σαββατοκύριακα, για να παίρνουμε φόρα για την εβδομάδα που έρχεται… με τον αστερίσκο των έκτακτων ειδήσεων.
14.4 C
Heraklion
Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

Ηλεκτρονικά διόδια στην ΒΟΑΚ: Χρέωση ανάλογα με την απόσταση

ΚρήτηΗλεκτρονικά διόδια στην ΒΟΑΚ: Χρέωση ανάλογα με την απόσταση

Τη διαδικασία για την πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου για την εγκατάσταση και λειτουργία ηλεκτρονικών διοδίων, προχωρά το Υπουργείο Υποδομών και σε ότι αφορά στον ΒΟΑΚ. Βάσει του συστήματος διοδίων, ο χρήστης θα πληρώνει ανά χιλιόμετρο και όχι ανά σταθμό διοδίων ανεξάρτητα με την έξοδο που θα χρησιμοποιήσει.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στην πρόσκληση τριών σχημάτων: BestPlan, MOBICS A.E., και Invison Συμβουλευτική Α.Ε

Το αντικείμενο της παροχής υπηρεσιών περιλαμβάνει τους εξής 5 άξονες:

    «Καταγραφή των χαρακτηριστικών του έργου βάσει της προβλεπόμενης χάραξης και τους σταθμούς διοδίων τού κάθε τμήματος, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής σε σχέση με τη λειτουργία των ηλεκτρονικών διοδίων.
    Καθορισμό των ομάδων χρηστών που θα εξυπηρετήσει ο αυτοκινητόδρομος και των ιδιαιτεροτήτων που αυτοί έχουν σε σχέση με τη λειτουργία και χρήση του αυτοκινητόδρομου, τις ανάγκες των οποίων θα κληθεί να εξυπηρετήσει το σύστημα (επισκέπτες, κάτοικοι, επαγγελματίες, ενοικιαζόμενα οχήματα, κ.ά.).
    Διενέργεια διερευνητικής τηλεφωνικής έρευνας καταγραφής γνώμης κοινού και βασικών χαρακτηριστικών των επωφελούμενων από την κατασκευή και λειτουργία του αυτοκινητόδρομου.
    Συσχετισμό των καταγραφόμενων αναγκών με την υπάρχουσα υποδομή και λειτουργία των υπόλοιπων αυτοκινητόδρομων στη χώρα μας.
    Καταγραφή και παρουσίαση της διεθνούς εμπειρίας σε σχέση με την εξυπηρέτηση των λειτουργικών αναγκών που έχουν προσδιοριστεί».

Τι ισχύει σήμερα στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους;
Σύμφωνα με το ypodomes.gr μέχρι σήμερα στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους με διόδια ο οδηγός πληρώνει προκαταβολικά σε κάθε σταθμό διοδίων την απόσταση που θα διανύσει μέχρι τον επόμενο σταθμό.

Δηλαδή πληρώνει ένα πάγιο ποσό το οποίο καλύπτει μια διαδρομή που μπορεί να είναι μεταξύ 20-40 χιλιομέτρων. Τον ίδιο ρόλο έχουν και τα πλάγια διόδια. Με αυτόν τον τρόπο ξεκίνησε ούτως ή άλλως η λειτουργία διοδίων εδώ και πάνω από 10 χρόνια. Στην Αττική Οδό επίσης πληρώνεται ένα πάγιο ποσό ανεξαρτήτως χιλιομέτρων.

Με τα ηλεκτρονικά διόδια, η χρέωση γίνεται πιο σαφής και ο οδηγός-χρήστης θα πληρώνει ακριβώς το ποσό που του αναλογεί, ανάλογα με την απόσταση. Με λίγα λόγια άλλο ποσό θα πληρώνει κάποιος για να πάει από το Ηράκλειο στο Ρέθυμνο και άλλο -μεγαλύτερο λόγω απόστασης- από το Ηράκλειο στα Χανιά.

Η χρέωση σήμερα στο δίκτυο των ελληνικών αυτοκινητόδρομων είναι σταθερή σε περίπου 0,063 λεπτά/χιλιόμετρο. Θα πρέπει να διευκρινιστεί πως η διαφορά του συστήματος με το ηλεκτρονικό δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη καθώς οι περισσότεροι σταθμοί διοδίων είναι σχετικά κοντά ο ένας με τον άλλον.

Επίσης είναι μύθος η πίστη πως η χωροθέτηση πολλών σταθμών διοδίων επιφέρει περισσότερο κόστος στον χρήστη. Αυτό εξαρτάται αποκλειστικά στο πόσους σημαντικούς κόμβους-εξόδους έχει ένας αυτοκινητόδρομος και σε πόσους από αυτούς τοποθετούνται πλάγια διόδια. Δηλαδή ακόμα και αν ένας άξονας 300 χιλιομέτρων (όπως ο ΒΟΑΚ δηλαδή) έχει 30 ή 50 σταθμούς διοδίων, αυτό δεν έχει διαφορά στην τσέπη του οδηγού αλλά έχει να κάνει με την ελεγχόμενη είσοδο και έξοδο του από τον αυτοκινητόδρομο.

 Ο ΒΟΑΚ αποτελείται από 3 τμήματα:

-Το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος θα πραγματοποιηθεί ως δημόσιο έργο, με ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ,

-Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη (μήκους 22,44 χλμ. και προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ) ως ΣΔΙΤ, με ανάδοχο την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ και

-Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο (μήκους 157,5 χλμ. και προϋπολογισμού 1,32 δισ. ευρώ) ως σύμβαση παραχώρηση. Τα σχήματα που διεκδικούν το έργο είναι οι ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, VINCI, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – INTERTOLL.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΊΣΗΣ: Ηλεκτρονικά διόδια στην ΒΟΑΚ: Χρέωση ανάλογα με την απόσταση

Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου: Εγγραφές στον ΟΑΕΔ για 25.000 άνεργους

Τα παιδιά κληρονομούν τα περισσότερα γονίδιά τους από τη γιαγιά τους!

 4 απλές συμβουλές για να είσαι συνεπής με τους στόχους σου

Πώς θα είναι τα κινητά του μέλλοντος;

Ερευνα ΗΠΑ: Προϊόντα για ίσιωμα μαλλιών αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου της μήτρας

Ακμή: Μύθοι κ’ Αλήθειες

Γιατί η προπόνησή σας δεν πρέπει να ξεπερνά τη μία ώρα

Διαβάστε επίσης:

Αν σας αρέσει η σελίδα μας κάντε μας Like

Σχετικά άρθρα